16:00

5 SANTE znaczy zdrowie - Pierogi z kaszą jaglaną

Kolejna moja propozycja to pierogi z kaszą jaglaną z dodatkiem suszonych grzybów i cebuli. Polecam dla odmiany zrobić coś innego niż tradycyjne pierogi.
Zapraszam na przepis.
pierogi z kaszą jaglaną


Składniki :
Ciasto :
  • * szklanka mąki pszennej
  • * 1/3 szklanki wrzątku

Przygotowanie :
Przesiać mąkę do miski , posolić. Wlać wrzątek i zagnieść ciasto. Wyłożyć na blat, zagniatać aż będzie odchodzić od ręki. Uważać bo na początku ciasto jest gorące. Przykryć czystą ściereczką i odłożyć na 30 minut. Rozwałkować i szklanką wykroić krążki na pierogi.
Farsz do pierogów :
  • * szklanka kaszy jaglanej
  • * garść suszonych grzybów
  • * cebula
  • * 3 łyżki oleju rzepakowego 


 Przygotowanie :
Kaszę dokładnie opłukać pod zimną wodą. Grzyby namoczyć we wrzątku i ugotować. Kaszę przełożyć do garnka , zalać wodą i gotować do miękkości. Zostawić do wystygnięcia. Cebulę pokroić w kostkę , zeszklić na oleju. Dodać pokrojone grzyby i wymieszać razem z kaszą. Przyprawić do smaku. Zimnym farszem nadziewać przygotowane krążki z ciasta. Wrzucać pierogi na osolony wrzątek i gotować około 7 minut od wypłynięcia pierogów.
Ja swoje pierogi polałam czerwoną cebulą przesmażoną na łyżce oliwy.


Zapraszam na stronę sklepu Sante
oraz na FB Sante

12 komentarzy:

  1. Też niedawno robiłam :) Zapraszam do udziału w akcji wege obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj chętnie bym spróbowała zrobić, dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł na nadzienie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna inspiracja na kaszę jaglaną, wiem, że ona jest bardzo zdrowa i teraz jest moda na jedzenie jaglanej, ale moje kubki smakowe nadal jej ni przyjmują pomimo różnych kombinacji :)
    Podziwiam tych, którzy sami robią pierogi, mi niestety brakuje krzepy do wałkowania ciasta, ewidentnie jestem miastowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kaszę jaglaną trzeba dobrze doprawić - wtedy jest smaczna :)
      co do pierogów to nie wyobrażam sobie jeść takich ze sklepu - uwielbiam domowe :)
      a przepis na ciasto jest tak prosty i zawsze wychodzi !

      Usuń
  5. o taki przepis to mojemu mężowi się spodoba i to bardzo nawet :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Marta ja robie ciasto z kefirem i jest dużo smaczniejsze i łatwe w obróbce. A z kasza jaglana robiłam jak ruskie i też były pyszne. Muszę Twojej propozycji skosztować:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja robię bez kefiru i mi smakuje :) pierogi są miękkie :)

      Usuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger