22:58

Domowa wędlina z kurczaka

Nie lubię sklepowych wędlin i od czasu do czasu sama robię coś z mięsa do kanapek. Tym razem miałam filet z kurczaka. I tak powstała wędlina domowa na chleb. Polecam do kanapek. Następnym razem przy gotowaniu mięso ścisnę bardziej by nie kruszyło się przy krojeniu.
domowa wędlina z kurczaka


 
Składniki :
  • * 2 filety z kurczaka - około 0,5kg
  • * łyżka oleju rzepakowego 
  • * mieszanka ulubionych przypraw - około 2 łyżek
     
Przygotowanie :
Filet z kurczaka natrzeć mieszanką przypraw oraz olejem. Złożyć razem i okręcić bawełnianym sznurkiem. Odstawić najlepiej na całą noc. Mięso zawinąć w folię spożywczą , dokładnie i szczelnie. Obwinąć workiem do pieczenia i ponownie obwiązać sznurkiem. Włożyć do garnka. Zalać zimną wodą tak aby przykryło mięso i gotować około 20 minut. Zostawić do wystygnięcia. Wędlinę podawać po wystudzeniu.

12 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie :-) Też nie lubię sklepowych wędlin, jak znajdę trochę więcej czasu, to pewnie się skuszę, żeby taką zrobić :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też wolę domową wędlinę i często ją przygotowuję, z kurczaka lubię roladę, ale ta pierś jest bardzo apetyczna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piersi z kurczaka idealni nadają się do kanapek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też niedawno sobie zrobiłam podobnego kurczaczka do kanapek, bo nie lubię tych nafaszerowanych solą i fosforanami sklepowych wędlin...

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Martuś za inspirację! Ja też nie lubię kupnych wędlin, czuję niemalże zawsze, że są czymś naszprycowane:P A ten przepis jest nie tyle prosty - co i szybki - i to mi bardzo odpowiada:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam :) na prawdę o niebo lepsza niż ze sklepu :)

      Usuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger