11:53

Imprezowa sałatka gyros

Sałatka gyros już na blogu była. Tym razem trochę zmieniłam składniki i kurczaka usmażyłam z cebulą. Wybrałam mięso z udek kurczaka, bo bardziej mi smakuje niż z piersi. Nie dodawałam też czosnku i sos zrobiłam jogurtowo- majonezowy. Jest idealna na każdą imprezę. 

Składniki :
* około 600g mięsa z udek kurczaka 
* łyżka oleju 
* przyprawa gyros
* cebula
* kapusta pekińska
* ogórki konserwowe
* papryka czerwona 
* kukurydza  
* ketchup
* majonez
* jogurt grecki
* sól, pieprz
* opcjonalnie koperek 

Przygotowanie :
Mięso pokroić w mniejsze kawałki. Włożyć do miski, obsypać przyprawą gyros i odstawić minimum na dwie godziny. Pokroić kapustę w paski , cebulę, ogórki i paprykę w kostkę. Wymieszać majonez z jogurtem, przyprawić solą i pieprzem do smaku. Można dodać drobno posiekany koperek. Rozgrzać olej , przesmażyć kurczaka, dodać cebulę. Wystudzić. W misce ułożyć warstwę kurczaka z cebulą. Dodać 2 łyżki sosu. Kurczaka posypać papryką, na paprykę dać ogórki konserwowe. Dodać ketchup i odsączoną kukurydzę z puszki. Polać resztą sosu majonezowo-jogurtowego. Przykryć poszatkowaną kapustą pekińską. Najlepiej podawać w przeźroczystej misce, wtedy widać ułożone warstwy sałatki. 



7 komentarzy:

  1. Bardzo lubię tę sałatkę, a dodatek jogurtu jeszcze bardziej mi się podoba:-) Pozdrawiam poświątecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można zrobić sos z samego jogurtu :) jednak z majonezem sałatka jest smaczniejsza :)

      Usuń
  2. Z taką sałatką sylwester musi się udać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam jeszcze jutro na kolejną sałatkę sylwestrową :)

      Usuń
  3. Muszę ją koniecznie zrobić, kusi mnie od kiedy tylko ten wpis pojawił się na blogasku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo udana wersja :) Koperek rozumiem do smaku? ;) Teraz karnawał, więc pewnie co druga gospodyni będzie tą sałatkę przygotowywać u siebie w domu, ja również :) Polecam Ci też mojego bloga z przepisami :) http://salatkagyros.pl/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger